topbloggen the best blog ever! ;)

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av ~♥Atsiz♥~ - 6 juni 2012 19:42

Go kväll alla! ♥ 

Bloggar inte mer idag...

För nu ska goa Asta och hennes familj se på en film o ha lite mys pys!   

Såe, go kväll och go natt!  


PS. Veckans låt: Call me Maybe - Carly Rae Jepsen


Good Evening & Good Night!   


// Grisen  


Här kommer några goa bilder♥


Puss!     


Pingvinen till vänster: Ska vi gå å fiska i det kalla vattnet?

Mitten pingvinen: Näe, vi badar i det kalla vattnet!

Höger pingvinen: Öh, jag går till bubbelpoolen å käkar grillad lax...

Fatttar ni skämtet??   

     

Ska man sova nu? ♥♥♥  

 

Snygg va? Har faktiskt sett en sån här blomma, men den tog jag inte bild på... Så jag sökte lite google! ♥

Ingen snor min nos!  Haha, ;D

 

 Hej, hej! Har du nån ost?? ♥


Av ~♥Atsiz♥~ - 6 juni 2012 08:11

God morgon!

Idag vaknade jag klockan 8, prick!  

Och så läste jag ut ''Fotoalbumet''!  

Alltså boken...

Och jag började i måndags, och läste ut den i tisdags!!! Och texten har storlek hmm..

16-17...

Tror jag...♥  

Och den har totalt 226 sidor!!!  

Jag är död!

Nä, det är jag inte men, jag är allt en bokmal!   

Men jag läser ju mycket bara för att då när jag gick i 1:an så lärde jag ju mig att läsa.

Och först va det svårt och jobbigt att läsa, men sen i slutet av 1:an så kunde jag läsa! Inte flytande, men liksom så att det lät mer såhär:

''Jag föjl-de med min mamma till sitt jobb. Hon job-ba-de på da-gis, det var kul...''

Så liksom det va bara de långa orden som blev li-te så-här...♥

Och nu är jag på lus 17-18... Tror jag, för då när jag läste högt för Janira (min svenskalärare) i nationella provet så skrev hon ner vilken lus jag va på och nånstans mellan 17-18... Jag hann inte titta så noga...

Eftersom jag läste....   

Och nu när det är så enkelt att läsa, så är det bara kul!

Speciellt om man fångar en bra bok!  

Kan ge 7 exempel på bra böcker:


♥Fotoalbumet, Laura Trenter (köpt från akademibokhandeln, 129 kr, hylla 9-12 år....) Annorlunda deckare...

♥Utan djur så DÖR jag! Siri Spont  (köpt från akademibokhandeln, 129 kr, hylla 9-12 år...) Rolig...

♥De svarta svanarnas natt, Jesper Tillberg (finns i akademibokhandeln, hylla 9-12) Läskig...

♥Klaras dröm, Pia Hagmar (Jag vet inte var den är köpt, har fått den från en kompis i födelsedagspresent) Häst-bok...

♥Rum 213, Ingelin Angerborn (vet inte var den är köpt, men jag har läst den på ett biblotek...) Läskig...

♥De utvalda, Kristin Cashore (bokia, nätpris 111 kr...) Spännande...

♥Skämmerskans dotter, Lene Kaaberbøl (vet inte var den finns, har läst den i skolan...) Spännande...


Hare så bra! ♥

// Grisen 


 


 


   


 


 


 


 


Där kom böckerna på bild också! ♥   

♥~Välkommen~♥


Helloo!
Jag är en tjej som är 10 & född i den underbara maj♥
Jag ääälskar alla djur, men mest Golden Retriever, gnagare och hästar♥♥
Gör GRATIS headers!
Följ bloggen jättegärna!
♥♥♥Ciao♥♥♥

♥~Fråga mig~♥

14 besvarade frågor

Haha, x'DD ♥♥♥

Awesome!

♥~Länkar~♥

Håll koll på tiden! ;)

Me and my rats♥

Jag heter Asta och mitt smeknamn är Atsiz! (uttalas Atsis) Jag är 10 år och älskar alla djur förutom några få som jag har fobi för...   

Jag går på ridning också!

  Fläcken:

 Fläcken är född i Oktober 2011. Fläckens smeknamn är Fläckie. ♥

  Blixten:

Blixten är Fläckies brorsa!

Så han är också född i Oktober 2011!   

Blixtens smeknamn är Blixt!

Fläcken och Blixten är vår tredje generation, asså, alla råttor vi haft är hanar! ;)

  Ruse:

Ruse är född i April 2011 vecka 15.

Ruse är en storväxt råtta, så han är lite större än de andra. ;)

Ruses smeknamn är Rude  

    Buse:

Buse är Ruses bror.

Så han är född samma datum!

Ruse och Buse är vår andra generation med råttor! :)

  Stjärna:

Stjärna är 2 år gammal och född den 25 maj. Han är med i den första generatonen som först bestog av 3 råttor men dom har dött...   

   Fler bilder:

                                                        

 

Omröstning :)

Ska jag bli medlem på skype?
 Ja!! Vi kan bli vänner! ;D
 Nää...
 Om du vill :)
 Vet inte, du bestämmer! ;)
 Ja!

♥~Sök i bloggen~♥

♥~Kalender~♥

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

♥~Senaste inläggen~♥

♥~Kategorier~♥

♥~Arkiv~♥

♥~RSS~♥

♥~Besöksstatistik~♥

Tiny Finger Point Hand With Heart

Skapa flashcards