topbloggen the best blog ever! ;)

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Spelat Elisabet i Madicken (Astrid Lindgrens Musikal, skolan)

Av ~♥Atsiz♥~ - 28 maj 2012 18:49

Hajj!    Idag har jag spelat Elisabet/Lisabet i skolan, Astrid Lindgrens Musikal... Ella (en i min klass) var Madicken, Ska skriva vad vi sa i ordning:

J=Jag, E=Ella

Elisabet(jag) och Madicken(Ella) sitter på vedbodstaket och har picknick!   (Vi sitter igentligen på ett bord, och har en picknick-korg som är tom) ♥ 

J: Madicken, vet du vad? John Blund, han kan flyga med ett paraply!

E: (Ella funderar) Jag tror att jag ska försöka!

J: Försöka vadå?

E: Med ett paraply!

J: Haha! Du är inte klok Madicken! Ska vi leka att du är John Blund?

E: Nee, tänk att vi inte ska det!! Jag ska låtsas att jag hoppar ut från en flygmaskin förstår du väl!! Vänta här jag kommer snart tillbaka! (Ella låtsas att han klättrar ner från en stege och hämtar ett paraply, Ella kommer tillbaka och står på bordet med paraplyet ovanför huvvet)

J: DU ÄR INTE KLOK, MADICKEN!! DU ÄR APSELUT INTE KLOK!!! (Man ska säga aplesut inte absolut)

E: Ärsch det är inte farligt!! (Ella tittar neråt)

E: Pruttpruttpruttprutt, (Ella har hoppat ner ligger på golvet och ser död ut)

J: Det var fasligt vad det gick fort!! (Jag tittar ner på Ella)

J: Vad är det med dig??! (På väg ner för stegen)

J: (Nere bredvid Ella, ruskar om henne och säger:)

Är du död?? Madicken? Säg om du är död!!!

J: MAMMA MAMMA!!! MADICKEN ÄR DÖD!!! HON ÄR DÖÖÖÖÖD!!!!!!!!!!!!!!!!

(Slut)

// Grisen, ♥♥♥ Lägger ut bilder senare, måste käka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~♥Atsiz♥~ - 11 augusti 2012 10:49


Hej, hej! Detta är det sista inlägget på den här bloggen! Min nya blogg heter: www.atsiz.bloggplatsen.se           ...

Av ~♥Atsiz♥~ - 11 augusti 2012 09:27

God morgon! Sovit gott? Idag ska ni få veta vad min nya blogg ska heta!! För jag har ju hållit det hemligt ett tag... :) Men det får ni veta efter jag ätit frukost och satt på datorn! ;P Men nu ska jag väl äta frukost? Ciaooooo, så länge! :...

Av ~♥Atsiz♥~ - 10 augusti 2012 21:24

Jag är hemma igen! JIPPIE!!! Lakrits va inte där, han är såld! :( Men det e bara för att dom behöver inga fler tjurar. Jag såg får och kor, och hjortar också! Det va faktiskt enklare att hitta vilda hjortar istället för dom tamadjuren i 2 km's...

Av ~♥Atsiz♥~ - 10 augusti 2012 21:24

Jag är hemma igen! JIPPIE!!! Lakrits va inte där, han är såld! :( Men det e bara för att dom behöver inga fler tjurar. Jag såg får och kor, och hjortar också! Det va faktiskt enklare att hitta vilda hjortar istället för dom tamadjuren i 2 km's...

Av ~♥Atsiz♥~ - 10 augusti 2012 10:53

God morgon! Sovit gott? Det har jag! Den viktiga saken e att ja inte kan blogga idag eftersom jag ska till en bondgård! oh, det ska bli sååå kul att träffa Lakrits igen!! Jag döpte en tjurkalv till Lakrits! ;) Men nu måste jag käka frukost! ...

♥~Välkommen~♥


Helloo!
Jag är en tjej som är 10 & född i den underbara maj♥
Jag ääälskar alla djur, men mest Golden Retriever, gnagare och hästar♥♥
Gör GRATIS headers!
Följ bloggen jättegärna!
♥♥♥Ciao♥♥♥

♥~Fråga mig~♥

14 besvarade frågor

Haha, x'DD ♥♥♥

Awesome!

♥~Länkar~♥

Håll koll på tiden! ;)

Me and my rats♥

Jag heter Asta och mitt smeknamn är Atsiz! (uttalas Atsis) Jag är 10 år och älskar alla djur förutom några få som jag har fobi för...   

Jag går på ridning också!

  Fläcken:

 Fläcken är född i Oktober 2011. Fläckens smeknamn är Fläckie. ♥

  Blixten:

Blixten är Fläckies brorsa!

Så han är också född i Oktober 2011!   

Blixtens smeknamn är Blixt!

Fläcken och Blixten är vår tredje generation, asså, alla råttor vi haft är hanar! ;)

  Ruse:

Ruse är född i April 2011 vecka 15.

Ruse är en storväxt råtta, så han är lite större än de andra. ;)

Ruses smeknamn är Rude  

    Buse:

Buse är Ruses bror.

Så han är född samma datum!

Ruse och Buse är vår andra generation med råttor! :)

  Stjärna:

Stjärna är 2 år gammal och född den 25 maj. Han är med i den första generatonen som först bestog av 3 råttor men dom har dött...   

   Fler bilder:

                                                        

 

Omröstning :)

Ska jag bli medlem på skype?
 Ja!! Vi kan bli vänner! ;D
 Nää...
 Om du vill :)
 Vet inte, du bestämmer! ;)
 Ja!

♥~Sök i bloggen~♥

♥~Kalender~♥

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

♥~Senaste inläggen~♥

♥~Kategorier~♥

♥~Arkiv~♥

♥~RSS~♥

♥~Besöksstatistik~♥

Tiny Finger Point Hand With Heart

Skapa flashcards